lördag 6 juni 2009

08-land, dag 3

Sista dagen i 08-land bjöd på väldigt härligt väder och vi gick upp relativt sent och packade ihop våra grejer och checkade ut från hotellet. Sen drog vi ner till ett café och käkade lite frukost innan vi drog till centralen för att låsa in väskorna så vi kunde promenera lite. 40 jävla kronor för ett skåp kändes som en riktig jävla blåsning, men med tanke på hur jävla mycket min väska vägde så fick de fan vara värt de.

Efter en stund promenad ville gubbarna käka på McDonald’s och läsa tidningen så vi satte oss där en stund och varvade ner innan vi promenerade vidare. Vi gick bort mot Stureplan och sen vidare ner till hamnen och kikade lite på båtarna, och jag säger då de, vilka jävla båtar, helt sanslöst snygga.

Sen vände vi tillbaka och satte oss vid fontänen utanför centralen och jag drog upp till Subway och köpte en baguette, när jag kom tillbaka och precis hade börjat käka säger Thomas, är det inte Nils Lofgren (gitarristen i E Street Band) och pekar på en kille med polisonger. Visst fan var det han och han gick runt helt själv som vilken människa som helst. Thomas ville självklart ha en bild och efter lite tvekande så sprang jag och han bort mot honom och frågade om vi fick ta ett kort, vilket vi fick. Han var hur jävla trevlig som helst och slängde ut sig “Great audience” och skakade hand med Thomas innan han gick in i taxin och vi vandrade glada tillbaka.

Tågresan hem, ska vi inte tjôta om! Nästan sex jävla timmar på Intercity tåg, först till Karlstad och sen vidare hem till Trollhättan va allt annat än roligt. Jag hade beställt kupéplatser för jag tänkte att vi skulle få gott om plats, men vi satt som råttor i bur. Trångt och obekvämt, men hem kom vi och lagom till Sverige-Danmark som slutade med en förnedrande 0-1 förlust. Rätt åt Lagerbäck för sina fega laguttagningar, han har med gubbar som inte har något att göra i ett landslag så för allt jag bryr mig så kan han dra åt helvete, jävla charmlösa aset!

Inga kommentarer: