fredag 5 juni 2009

08-land, dag 2

Vi började dagen med en hyfsad hotellfrukost – den levde dock inte upp till mina förväntningar, men det va helt okey!

Efter frukosten var det stadsvandring i 08 som gällde. Vi promenerade ner på Drottninggatan, Sveavägen (där Olof Palme blev skjuten), Stureplan och fortsatte förbi slotten till Gamla stan, eller som vi Göteborgare säger “Gamlestan” och de kan jag faktiskt erkänna att de va riktigt vackert och sen förbi regeringshuset. Allt som allt va vi ute och snurrade runt en jävla bra stund, det enda halvtråkiga va att vädret hade svårt att bestämma sig, regn, sen sol, sen regn och så vidare vilket va lite halvjobbigt!

Men på vägen hem svängde vi förbi Subway och köpte varsin smörgås och gick hem för att se Robin Söderling spela semi i franska öppna.

Efter tennisen började det bli lagom tid att röra sig ut på stan igen och ladda inför konsert två. Underbart nog så hade vädret klarnat upp och solen tittade även fram, vilket inte va helt fel.

Konserten var riktigt jävla bra, mycket bättre än gårdagens, dels för att bandet nu va uppvärmda och så även publiken. Han drog till med några riktigt bra låtar bland annat en av mina favoriter “Youngstown”. Om gårdagens spelning va en trea så höjde hans sig lätt till en femma ikväll. Spellistan va sjukt bra, och han blandade med tunga “shake-your-ass” låtar och lite lugnare låtar och jävlar vilket drag det var på stadion (inte att jämföra med Ullevi, men nära nog)!

Efter konserten så lyckades vi (och när jag säger vi så menar jag Håkan) med konststycket att slå knut på oss själva, vi (Håkan) tyckte att vi skulle ta en genväg och via några tvärgator komma snabbare till Odenvägen. Men vi (Håkan) lyckades gå fel och vi kom tillbaka till Humlegården, så ungefär 3/4 av en cirkel åt fel håll! Men men, vi hade ju inte direkt bråttom och det va en friskt vandring i den sköna nattluften. Dessutom fick man se alla vidriga Stureplan-brats! Fy fan va tacksam jag är att jag inte är en 08:a!

Tillslut hittade vi till BK på Vasagatan och käkade lite gött innan det blev hemfärd till hotellet.

Inga kommentarer: