torsdag 12 mars 2009

Fusk, mygel och Frölunda? (Från Supporterbloggen)

Viktor, Viktor, Viktor..

Jag blir inte arg - luften går bara ur mig. Jag vet i vilken ände jag ska börja riktigt?

Men jag gör ett försök!

”Tävlingsnämnden konstaterar att mål gjorts med felaktig numerär på isen med anledning av funktionärers misstag. Frölunda har inte gjort något fel i samband med händelsen. Mot bakgrund av ovanstående finner nämnden att resultatet av matchen fastslås och protesten avslås”

Ska vi ta den viktiga meningen i citatet oven ännu en gång "Frölunda har inte gjort något fel i samband med händelsen". Där har du de, svart på vitt och även rött på vitt! Sen kan du får kalla Frölunda för myglare, fuskare och alla andra adjektiv med negativ klag. Men faktum kvarstår att enligt Svenska Hockeyförbundets och Hockeyligans bestämmelser så ska sekretariatet vara neutrala i bedömningsfrågor, vilket leder fram till tävlingsnämndens slutsats att Frölunda inte gjort något fel!

Sen kan även jag som Frölunda supporter tycka att de är totalt värdelöst att domarn gör en så grov miss, och på så sätt drar alla blickar till sig. För om du hade sett matchen igår så hade du förstått att 2-0 eller 3-0 i de läget inte hade spelat någon större roll för Frölunda dominerade varje byte i matchen och allt de där kommer i skymundan nu! För Luleå lever i en skenvärld att om Frölunda inte hade fått göra 3-0 så hade de kunnat vända matchen och så är det bara inte. Frölunda var överlägsna på varje position - även vår materialare var bättre igår =)

Sen kan jag även tycka att det är sorgligt att du ägnar så mycket kraft åt Frölunda. Färjestad blev ju klara för semifinal igår, borde du inte vara nöjd med de?

Men, bra försök att reta upp mig! Kan tänka mig att du trodde att jag skulle explodera av ilska, men icke =)

Inga kommentarer: