onsdag 4 mars 2009

Ang. Ronnies sång (Från Supporterbloggen)

Läste lite om Luleås eventuellt kommande sång om Ronnie Sundins fyllekörning och jag måste faktiskt kommentera detta.

Min personliga åsikt, och detta har absolut inget att göra med att jag har ett frölundahjärta, är att de är så otroligt patetiskt och karaktärslöst att håna en sån spelare. Jag tänkte absolut inte sitta här och försvara Ronnie Sundin och försöka rättfärdiga de han gjorde.

Han gjorde ett misstag, ett ganska korkat sådant också, men han har också fått sitt straff och accepterat tingsrättens påföljd och att försöka göra sig rolig på hans bekostnad genom diverse ramsor och sånger är som att sparka på en som ligger!

Han gjorde ett misstag, och jag är helt säker på att han skäms över sitt agerande och personligen tror jag att den skammen han känner inför sin fru och sina barn är betydligt större än någon ramsa någonsin kan åstakomma.

Men det kanske bara är jag som inte är så förtjust i att sparka på folk som ligger - om luleåfansen tycker att de är kul så får de stå för dom! Ett tips vore kanske att komma med en ramsa med lite humor i (jmf med "Alla heter Glenn i Göteborg", "Kåbergs flickvän heter Per Ledin").

Inga kommentarer: