lördag 1 augusti 2009

Hemma igen!

Då var man hemma, en blixtvisit i Berlin avklarad och jag kan säga att jag har varit utomland även i år, om än bara 16 timmar, men ändå!

Hemresan var sjukt bekväm, i alla fall sträckan Berlin-Malmö, då tåget hade avgångstid kl 23:05 och jag hade haft en hektisk dag i Berlin var man rätt trött.

Delade sovhytt med tre väldigt söta tjejer, två danska systrar och en tjej från “land down under”. Innan jag somna satt jag och pratade lite med australiensiskan och hon var gôr trevlig. Men vi somnade rätt snabbt, och precis när man somnat kommer konduktören och ska kika på biljetterna. Sen somnade vi om ända fram till Sassnitz då polis och tull kom ombord och skulle kolla på pass. Men det gick rätt bra och sen slocknade jag igen – hade tänkt att gå upp på i butiken på färjan och köpa lite alkohol, men jag var så trött så jag struntade i det!

Däremot så var sträckan Malmö-Göteborg inte alls rolig. Först var det tåg från Malmö till Ängelholm. Från Ängelholm var det buss till Laholm. För att från Laholm ta tåg till Göteborg, riktigt jävla segt!

Väl i Göteborg, så växlade jag tillbaka lite pengar och käkade på BK, innan jag skulle ta bussen till Trollhättan. Kul nog så var jag helt ensam på bussen hem, vilket var lite fräckt, en stor buss bara för mig!

Även hemresan gick på totalt 15 timmar. Vilket innebär att av en på 46 timmar så spenderade jag 30 timmar på tåg/buss och även om det till största del var rätt bekvämt, så blir man seg och rastlös!

Nu ska jag duscha och lägga mig en stund!

Inga kommentarer: