söndag 30 augusti 2009

4-0! Behöver man säga mer!

Mitt internet är fortfarande nere, och jag börjar koka av ilska, har ringt sönder Comhems kundtjänst, men man får fan inget svar, utan det är bara nätfel, inget svar om när de kommer lösas eller något!

Förmiddagen gick åt att planera veckans mattelektioner, är rätt nöjd med planeringen, får bara hoppas att de funkar lika bra när jag kör den i klasserna!

På eftermiddagen traskade Håkan upp, egentligen borde jag ha sparkat ut honom i min lägenhet då han hade på sig en AIK-matchtröja! Men efter snart två år så har jag lär mig honom, och vet att han bara vill provocera, så jag var helt kylig och ignorerade hans fula, svart-gula tröja!

Vi hade mästarmöte i golfen. För första gången så slutade en runda oavgjort, då båda gick in på 5 under par. Därefter blev de som det brukar, han lyckades med helt skumma slag och jag hamna i vatten som knappt fanns. Vilket resulterade i att jag tappade humöret totalt och började spela utan hjälpmedel – det komiska är att när jag började spela utan hjälpmedel så gick det bättre och jag avslutade med fyra birdies och två par! Vi han i alla fall med tre omgångar innan fotbollen skulle sparka igång.

Blåvitt-Elfsborg, hatmöte som heter duga, tabell trean mot tabell tvåan. För andra året i rad så struntade jag i att åka ner till Göteborg för att se matchen på plats och för andra året i rad så skulle jag komma att ångra mig ordentligt!

Första halvlekt var inte så mycket att snacka om, rätt jämt där båda lagen skapade chanser, så 0-0 var rättvist!

Men sen kom årets kanske bästa halvlek! Det började i 56:e minuten när Hjalmar drar årets frispark rätt i stolpen, studsar ut och tar på målvaktens hand och in i mål igen! Två minuter senare var det dags igen! Elfsborgsförsvaret går bort sig och Hannes Stiller slår in 2-0! I 65:e matchminuten så slår Sella en frispark i mot straffområdet där Hannes Stiller hoppar högst och nickar in 3-0 och förnedringen av Elfsborg fullbordas i den 85:e minuten av Tobias Hysén som halvt liggandes i luften klipper till inlägget från Niklas till 4-0!

Jag är helt lyrisk – så jävla underbart så det liknar ingenting! Den här seger gör att man glömmer vilken jäkla tråkig helg det har varit, och gör att man kommer kunna gå till jobbet med nya friska tag!

Ska suga på den här segern i två veckor nu, tills nästa match! För nu är de tråkigt nog landslagsuppehåll! Personligen hoppas jag att de förlorar båda matcherna så vi blir av med Lagerbäck en gång för alla! Tråkigt att det ska krävas ett missat mästerskap för att bli av med den jävla fega ursäkten till förbundskapten – men det är ett pris jag gärna betalar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Var det inte fyra rundor, Ehsan? En oavgjord, en Håkan-vinst, en Ehsan-vinst och till sist en Håkan-vinst på -12 och en segermarginal på 16 slag.