måndag 10 augusti 2009

Bohus-Malmön, dag 1

Idag var det dags, efter att redan ha gjort en vecka tillsammans med vår rektor, vaktis, it-tekniker och skolvärd så var det dags att träffa alla gamla och nya kollegor.

Det låt änna lite nerver i luften, när många nya ansikten och namn att lära sig, och frågan var skulle vi smälta bra ihop, eller skulle det bara vara pinsamt och jobbigt?

För att underlätta så hade vi bokat in oss på pensionatet på Bohus-Malmön. Där var tanken att vi skulle få kunna jobba och lära känna varandra i en avkopplande skärgårdsmiljö!

Jösses va bra det blev! På något väldigt konstigt sätt så kändes det väldigt naturligt och alla var pigga och glada. Sen gjorde väl platsen sitt också, vi bodde i riktigt fina villor och med bra mat, även om jag reserverar mig lite för laxen som serverades till lunch och den där halv äckliga soppan med musslor och annat bröte till förrätt.

Efter maten så drog ett stort gäng ner till den lokala krogen vid hamnen, medan jag och några andra stannade kvar och tog några kalla och tjôtade!

Förövrigt så markerade jag direkt vad som gäller i fotbollsväg, så jag hade på mig först min GBG-hood, och därefter körde med SM-guldströjan från 2007. Dessutom går det väl inte att undgå vilket lag som gäller när man ser min fina Blåvit-pimpade bil.

Inga kommentarer: