lördag 17 januari 2009

Gevalia någon?

Dagen började med att jag var hurtigast i Trollhättan. Gick upp relativt tidigt och åkte till OKQ8 för att tvätta bilen. Väl hemma så tog jag all tvätt och gick med raska steg ner och drog på två maskiner. Medans kläderna snurrade runt där nere så passade jag på att städa lägenheten, damma, dammsuga och moppa.

Nu var jag helt slut, hoppade in i duschen och därefter blev de lite god mat. När jag äntligen satte mig ner för att koppla av så plingade det på dörren. Kollade igenom hålet för att de med det var men den hand i vägen och massa fniss så började jag ana onåd! Visade sig att det var fem av mina elever från H-näs som hade kommit för att besöka mig och inte fan hade dom kommit tomhänta – en stor jävla familjepizza och 2 l Cola hade de köpt från pizzerian nedanför och då kunde jag inget annat än att släppa in dom.

Vi satt och tjôta, kollade på lite bilder och lyssnade på diverse skitmusik resten av kvällen och nästa hela natten. Det var väldigt oväntat och ganska trevligt – får se de som en kul engångsföreteelse!

2 kommentarer:

Salamin fladdrar i takt med musiken sa...

Du ska nog förbereda dig på att det inte är någon engångsföretelse... ;) Men vi väntar nog lite innan nästa besök inträffar, vi kanske till och med ringer innan :D /J (Tack för vantarna)

Elwira sa...

men hallå lr! du skulle ju inte åka & lämna vantarna te jessica! vi skulle ju komma o hämta dom juuh! o: haha! men de var trevligt att få komma o hälsa på hörredudu! :D