måndag 26 januari 2009

Bruce Springsteen i 08-land

Måndag, dags för andra veckan på JB. Dagens höjdpunkt var självklart biljettsläppet till Bruce Springsteens två konserter under juni månad i 08-land. Håkan hade tagit på sig de tunga ansvaret att fixa biljetterna. För att kunna kontrollera biljettfusket så hade LiveNation byt från Ticnet till något tyskt företag för att kunna minimera antalet biljetter på svarta börsen. Pinsamt värre för tyskarna så kraschade deras kontakt med banken och biljettsläppet som var planerad till kl 10 blev uppskjuten till kl 11 – något jag inte hade någon aning om, utan fick reda på först när jag ringde Håkan och kolla hur de hade gått med biljetterna. Men till slut så löste det sig, 6 biljetter, tre till vardera kväll.

Direkt när det var klart gick jag till chefen och begärde ledigt. Vilket inte var några större problem. Det jävliga är att på grund av trycket på biljetterna så bestämde sig Bruce för en tredje konsert på söndagen – så nu har jag ett dilemma, stanna kvar två dagar extra i 08-land och gå på den tredje eller nöja mig med två konserter. Väl hemma så bokade jag hotell och nu är resan spikad, 4-6 juni är jag i 08-land!

Inga kommentarer: