måndag 19 januari 2009

Första dagen…

Då var den här, dagen man väntat på ett tag då. Äntligen skulle man börja jobba igen. Visst skulle de bli skönt att börja göra något vettigt på dagarna. Samtidigt så hade jag en väldig ångest, för första gången på över en månad skulle man upp kl 6 – suck!

Det var dock lättare att gå upp än vad jag hade räknat med, och resan till Uddevalla var väldigt smidig. Ju närmare skolan man kom desto nervösare blev man och de va änna en känsla man inte har haft sen jag började på H-näs. Som tur så är inte JB en så stor skola ännu – 115 elever och 8 lärare.

Förmiddagen hade jag planeringstid – så jag satt där och kollade igenom lite grejer och väntade på att få ha min första lektion på eftermiddagen. På JB så ha man bara två lektioner per dag, ett förmiddagspass på 3 h och ett eftermiddagspass på 3 h. Vilket är en enorm skillnad från en “vanlig” skola där längsta lektionen kanske är 70-80 min. Men jag tror att de kan vara rätt gött när man väl har kommit in i de!

Men det känns bra, väldigt trevliga kollegor och en bra klass, ska träffa den andra klassen imorgon. Men det har tagit på krafterna att vara igång från 8-16:30 har man ju inte gjort på ett tag!

Inga kommentarer: