fredag 16 januari 2009

Besök på nya Huvudnäs

Idag är det min sista lediga dag, på måndag börjar jag mitt nya jobb. För att göra något vettigt så åkte jag ner och hälsade på mina gamla elever på Trenova. Det var dock inte så jätte lätt att ta sig hemifrån. Det var så jävla kallt att jag hade flera lager med frost på rutorna och fick stå och skrapa som en galning innan de ens gick att se något överhuvudtaget.

Till slut så kom jag dit, och det var riktigt kul att få träffa alla igen. Tanken var att jag skulle bara dit och kolla läget och sen dra och käka med Håkan. Men det var så många elever som man inte hade träffat på så länge, så efter en sväng i de nya korridorerna drog jag ner till bamba för att tjôta med lite folk. Det var riktigt kul att träffa Kalle och de andra före detta kollegorna också. Det gick dock inte jätte snabbt att ta sig till bamba, man träffade ju folk hela vägen bort. Men tillslut kom jag fram.

Efteråt drog jag och Håkan till Pizza Pizza och käka innan vi drog tillbaka till Trenova och satt och tjôtade en stund. Dessutom han jag gå runt lite i korridorerna och kolla hur de såg ut. Det är ju inte helt dumt, det är betydligt fräschare än tidigare. Men akustiken är för jäkla dålig, måste nog isoleras lite. Men de blir väl bättre med tiden.

Hur som helst så var de riktigt kul att träffa alla och göra något vettigare än att spela GTA hela dagarna.

Inga kommentarer: