torsdag 8 januari 2009

Besök på John Bauer…

Idag börjar skolan igen för de allra flesta igen efter ett jullov som inte bjöd på någon snö alls – inte för att jag klagar för de blir ju bara slask ändå!

Själv passade jag på att raka mig för första gången sedan skolavslutningen – de behövdes, såg ut som Usamas lillebror och då är de illa!

Efter rakning och dusch, så drog jag till John Bauer för att tjôta lite med rektorn och hitta runt i lokalerna. Det visade sig att orienteringen i skolan inte kommer bli några större hinder då allt ligger på en och samma våning och tur är väl de. Även om jag hade hört mycket om skolan innan så var de kul att komma dit och få uppleva allt på egen hand. Riktigt fräscha lokaler, trådlöst internet överallt, bärbara datorer till alla elever och all personal, vilket är skitbra! Dessutom fick jag chans att prata med min blivande Ma/Nk kollega och fick två matte böcker och en naturkunskapsbok. Så nu ska jag sätta mig och kika i böckerna så man är förberedd när man kommer den 19:e.

Inga kommentarer: