tisdag 28 oktober 2008

IKEA...

Idag har jag varit hurtig! Upp tidigt och drog till IKEA, för efter ett år i lägenheten skulle jag äntligen fixa gardiner! Dessutom så har jag tröttnat på persienner - vilken idiot kom på persienner? Samlar ju bara damm! Så jag ska köpa gôr snygga rullgardiner istället.

Väl på IKEA så blev de som det alltid blir, man glömmer bort tiden och de ända som påminner en att det har gått många timmar är när magen börjar skrika av hunger. Men jag köpte mina rullgardiner och lite annat trevligt. Sen drog jag till Backaplan och käkade på BK. Därefter blev det Hemtex för att köpa gardiner och jag vill säga att jag valde riktigt snygga gardiner, två för vardagsrummet, ett för köket och ett för sovrummet.

Sen svängde jag förbi och hälsa på mamma och syrran en stund innan jag körde hem till Trollhättan.

Väl hemma så började jag med att skruva ner persiennerna, och tvättade fönsterlisterna, för de va riktigt äckliga. Sen spaklade jag alla ojämnheter för att imorgon kunna sandpappra och måla fönsterlisterna.

Inga kommentarer: