måndag 6 oktober 2008

3 nya poäng!

Måndag, första dag på veckan och äntligen har jag rättat sjuornas prov. Man är ju inte smart när man har prov med fem klasser under en vecka - jävla massa rättande! En ganska sköndag, riktigt fint höstväder ut, strålande sol och 14 grader. Lektionerna gick bra också, även om man jobbar till kl 16!

Väl hemma så var det tänkt att jag skulle göra tränings comeback idag, men jag var för jäkla trött, istället tog jag mig en lång dusch och laddade inför Blåvitt. Hammarby stod för motståndet (på pappret iallafall), var inte så mycket att älta om, en stabil 2-0 seger och nu har vi 10-0 på de senaste fem Allsvenska matcherna! Som vanligt är Blåvitt ett ruggit bra höstlag - synd att vi tappade så mycket efter förlusten mot Basel, för nu har vi Kalmar, Elfsborg och Helsingborg att möta och de vi inte tappat poäng mot Örebro, Norrköping, Bajs och Ljungskile så hade vi varit med i guldstriden på allvar. Men men, vi har ett ungt lag och vi blir bättre till nästa år!

Inga kommentarer: