söndag 26 oktober 2008

5-2 mot bönderna!

Idag har jag haft massa för mig. Gick upp gôr tidigt och följde med farsan och skulle byta däck på bilen. För den som aldrig har bytt däck så kan jag tala om att de är jobbigt! Råkade även göra årets vurpa! Skulle dra loss fälgen och tog i för mycket så jag ryckte loss den och flög handlöst bakåt och stukade vristen, så nu har jag gôr ont!

På eftermiddagen kom farsan upp till mig och vi kollade på Blåvitt-Elfsborg. Eftersom farsan har bott i Borås så håller han stenhårt på Elfsborg (dock mest för att jävlas med mig). Det började fan inte bra, 0-1 efter 12 minuter och jag bara kände på mig att de blir en sån där dag då vi blir förnedrade! Men icke, Blåvitt tog tag i spelet och visade att de är regerande mästare. 1-1 genom Gustav Svensson, 2-1 Pontus Wernbloom, 3-1 Kapten Alexandersson, 4-1 Jakob Johansson och 5-1 Pontus Wernbloom! Snacka om en käftsmäll i världsklass, detta guldjagande Elfsborg fick sig en riktig genomgång, och nu bör guldet med all sannolikhet gå till Kalmar!

Inga kommentarer: