onsdag 8 oktober 2008

Gamla minnen

Onsdag igen, två lektioner och massa hål fram till 15 då konferensen börjar. Men idag orkade jag inte sitta och vänta, dels så mådde jag mindre bra, dels så var skolvärket (jag är medveten om att det stavas skolverket - men med allt tjôt och hela "hypen" att de ska komma så är det mer värk än verk) där och skulle intervjua folk, så då var de ingen idé att vara kvar - utan jag åkte hem.

Av en slump så råkade jag bläddra igenom min gamla skolkatalog från när jag gick i 8:an och jag blev helt till mig. Var inte igår man såg på den bilden. Jag vill inte säga att det är sant att allt var bättre förr, men i vissa avseenden så var det betydligt bättre förr. Det fanns inte så mycket som bekymrade en. Det var tider, blev änna lite tagen när jag tänkte tillbaka på den tiden. Ibland är det inte alls kul att växa upp, även om det har varit en ganska bra resa så saknar jag min barndom ibland.

Inga kommentarer: