onsdag 29 oktober 2008

Herrejävlar...

Herrejävlar va trött jag är! Har jobbat hela dagen och lägenheten såg ut som en krigszon. Tack och lov för att jag spaklade och sånt igår, annars hade jag nog inte varit klar än på ett par timmar!

Började dagen med att kolla på ett nytt kanon avsnitt av NCIS. Därefter drog jag iväg för att köpa färg så jag kunde måla.

Började med att sandpappra ner allt spakel, så jag hade fina och jämna ytor. Sen var det bara att dra fram penslarna och börja måla. Kan tala om för den som är intresserad att måla runt fönster är jobbigt, de tar tid och man måste vara väldigt noggrann. Målandet tog ett par timmar! När färgen hade torkat började jag att sätta upp rullgardinerna. Den som tycker att matte är tråkigt och onödigt, borde ha varit med. Tack vare matematiken så satta jag upp mina rullgardiner med millimeter precision! Inte lätta att mäta upp 143,5 cm med en måttstock som inte får plats, men som sagt, matematik är guld! Efter att ha satt upp alla rullgardiner så gjorde jag en grovstädning i förrådet och tog med mig all skit till tippen. Väl hemma så började jag storstäda! Damma, dammsuga, moppa och byte sängkläder. Sen gjorde jag något extremt girly - drog fram strykjärnet och strök gardinerna så de blev raka och fina! Sen var det bara att hänga upp gardinerna! Blev riktigt snygg och jag är gôr nöjd! Alla rummen (vardagsrummet, köket och sovrummet) blev så himla mycket snyggare och mysigare!

Det må ha tagit mig ett år att få tummen ur och göra de här, men fyfan va grymt jag jobbar när jag väl sätter den sidan till och det bästa av allt var att jag hade på mig mina blåa snickarbyxor hela dagen! Undrar om man skulle sadla om och blir hantverkare?

Inga kommentarer: