fredag 19 december 2008

Tårfyllt adjö!!

I natt kunde jag inte sova överhuvudtaget, låg med feber och kallsvettades hela natten. Men som tur var så kände jag mig betydligt friskare på morgon.

Jag drog på mig kostymen och den officiella IFK-slipsen och hoppade in i bilen till skolan. Klockan nio drog det igång i aulan. Först var de lite prisutdelningar och därefter den traditionella bildspelet som är ihopsatt av dataansvarig på skolan!

Efter bildspelet blev jag uppdragen på scen utan en nia om jag har i NO och blev avtackad med ett väldigt vackert tal, blommor, en present och en väldigt fin t-shirt. Innan jag fick säga ett par ord!

Sen samlade jag mina sjuor för sista gången i våran sal, höll ett kortare tal innan jag fick blommor och en godispåse. Sen ställde jag mig i dörren och kramade om mina kära sjuor för sista gången. Så här långt in på dagen så hade jag full kontroll på mina tårar. 

När mina sjuor gått gick jag till gamla musiksalen för att säga hej då till M90, som jag har haft i tre terminen, och då gick de inte att hålla tårarna borta längre. Fick många fina presenter och de värmer oerhört. Sen fick man spendera en bra stund med att krama om alla och tårarna bara rann. 

Det var ett otroligt vackert avsked och enormt smickrande och betydligt mer än vad jag anser mig vara värd. All uppskattning värmer djup i själen, och det är minnen jag kommer bära med mig länge och väl! Jag kan inte sätta ord på känslorna, eller tacksamheten man känner inför dessa underbara människor som jag har haft äran att vara omkring i tre underbara terminer. Det enda jag med säkerhet kan säga är att det är jag som borde tacka er, inte tvärtom!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att vi har fått ha en så bra lärare i dessa 3 korta men otroligt roliga terminer!
lycka till i framtiden :)