tisdag 23 december 2008

Julstress i Göteborg

Sicken jävla dag, knô som höns i Nordstan, fyfan! Jag kan lätt, utan att ens anstränga mig komma på hundra saker som är roligare än att julshoppa, att dessutom göra de i ett knôk fullt Nordstan, dagen före julafton är självmord - eller mord i alla fall! Det var varmt, det var svettigt och det var fullständigt omöjligt att hitta något fint till mamma eller syrran. Men efter ett par timmars cirkulerande så blev de ett halsband åt syrran och två väldigt fina ljusstackar från Orrefors till mamma.

Efter de drog jag till gamla Bergsjön och överraskade mamma. Satt och tjôta en stund och kollade på bilder från hennes Malaysiaresa, hon hade varit vid Petronas Towers i Kuala Lumpor - inte alls avundsjuk!

Efter ett trevligt besök i Göteborg, satte jag mig på tåget hem till Trollhättan. Det är ta mig fan när man har varit i Göteborg som man verkligen uppskattar Trollhättan. Jag klarar verkligen inte av all stress i Göteborg längre.

Inga kommentarer: