måndag 22 december 2008

Attraktiv person?

Det vore nästan olagligt att gå upp före klockan åttan, när man har jullov. Men eftersom jag blir arbetslös om en månad så var jag illa tvungen att gå upp tidigt så jag kunde hinna till arbetsförmedlingen innan det blev full kaos där.

Som tur var så gick det rätt snabbt, jag skrev in mig, visade alla relevanta dokument och fick även ett par jobbansökningar med mig.

Efteråt så svängde jag inte på Högskolan Väst, för att kolla hur kursutbudet ser ut inför VT -09, hittade en väldigt intressant psykologikurs som jag kanske tar om de inte löser sig med jobb.

Efter att ha fixat allt de där så skulle jag iväg till Vänersborg, dels för att käka med Håkan men även för att få ett intyg från rektorn. Tanken var att jag skulle ta bussen tjugo i ett, men den var kraftigt försenad och dagen roligaste var att från Resecentrum till Drottningtorget, en stäcka på cirka 700 meter tog inte mindre än 10 minuter med bussen idag. Det var fullständig kaos, korvstoppning som hette duga vid varje rondell fram till Överby. Jag skulle träffa Håkan vid kvart över ett, men tack vara alla förseningar så var jag framme runt tio i två, 35 minuter sen! 

Vi vanliga fall, så hade jag nog kokat av ilska, men när jag stod och väntade på bussen så ringde rektorn från JB i Uddevalla, och ville boka ett möte med mig, vilket fick mig på gladare tankar. Sen på bussen så ringde en annan rektor och när jag satt och åt med Håkan ringde rektorn från The English School angående en arbetsintervju. Helt plötsligt så ser det betydligt ljusare ut på jobbfronten.

Därefter ringde rektorn från JB igen och sa att han inte kunde vänta till 2 januari för att träffa mig utan han ville få allt sånt klart idagarna så om jag kunde komma kl 17 idag istället. Vilket jag självklart kunde. Så efter Vänersborgs resan så åkte jag hem, duschade och rakade nylle för att gå ner till Folkets Hus och prata med honom. Ett möte som gick väldigt bra, han hade uppenbarligen redan pratat med gamla H-näsare och de hade talat väldigt gott om mig, vilket värmer oerhört. Så nu hoppas jag och ber att de ska lösa sig innan nyår så jag kan andas ut!

Väl hemma efter arbetsintervjun så hade jag fått samtal utan ännu en rektor, den här gången på IV i Uddevalla. Om man jämför med hur deprimerad jag kände mig igår så är känslan i skrivande stund som natt och dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är klart att en utbildad lärare får jobb, speciellt om denne heter Ehsan! :P