torsdag 18 december 2008

Personalfest

Nu börjar de närma sig slutet! Idag gick förmiddagen åt att vara med min klass. Vi var i styrka/bordtennis och i idrottshallen. Själv körde jag pingis som aldrig förr, kändes att man var extremt ringrostig, låg hela tiden ett par takter efter i mitt spel, men de va kul, spelade med de flesta i min klass, förlorade några jämna matchen och vann några, men de viktigaste va att vi hade riktigt kul.

I bamba var de gröt idag, så sjukt pinsamt! Att man fortfarande kan servera gröt som lunch. Dagens stora överraskning stod två av mina M:are för. Felix och Leo höll tal i matsalen och jag var fan inte långt ifrån att börja böla. Sen höll jag ett kortare anförande och alla i matsalen skanderade - Ehsan! Mäktig känsla, måste jag nog få erkänna!

Idag var det även personlafest, men eftersom den började så sent så drog jag och Håkan först till Överby och köpte lite presenter och sen tillbaka till Vbg, så jag kunde klippa mig. Sen gjorde vi årets tabbe, eftersom maten vid personalavslutningar brukar bestå av en torr gammal landgång så tyckte vi att vi kunde käka på Pizza Pizza innan, vilket vi gjorde och blev således proppmätta. När vi väl kom till skolan igen för starta festligheterna visade sig att iår så var de ingen torr landgång, utan ett riktigt julbord. För att inte vara helt oartiga så kände vi oss tvugna att iallafall ta lite, två prinskorvar, tre köttbullar och lite rödbetssallad var allt jag mäktade med! Snacka om årets tabbe!

Efter maten var det dags för avtackningar och tal. Jag blev avtackad av mina NO-kollegor med en riktigt rolig leksak, en airbazooka och blommor av rektorn. Så nu börjar de verkligen kännas att slutet är här! 

Nu har jag bara morgondagen kvar, sen är det slut på en epok!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, Bamba... Det var ett bra t ag sedan jag hörde det ordet!