onsdag 3 september 2008

Återupprättad heder!

Onsdagar är ganska goa dagar rent lektionsmässigt, två lektioner fram till 10-rasten, sen är jag ledigt fram till konferensen börjar kl 15. Självklart vill man fylla ut tiden med något mer än att sitta på arbetsrummet och stirra in i väggen.

Jag hade planerat att möta en kollega i badminton. Vi körde redan i våras men då blev jag så förnedrad så jag fick bryta efter 7 minuter. Jag vet att 7 min låter som en väldigt kort tid, men jag kan tala om att det känns som en evighet när man springer fram och tillbaka mellan stoppbollar och långbollar.

Nåväl, men vårens resultat så fick jag stå ut med en massa pikar, så matchen handlade om att återupprätta sin heder, att jag skulle förlora var självklart men jag skulle förlora med stil! Vilket jag faktiskt tycker att jag gjorde, vi spelade nästan en halvtimme, och visst fan var jag trött, men jag hade stundtals spelat riktigt bra och bjudit upp till dans.

På kvällen var jag så sjukt trött så jag struntade i att dra till gymmet och träna ben, hade ju endå fått mig en riktigt genomkörare under dagen.

Inga kommentarer: