tisdag 9 september 2008

Oj då!

Dagen började med arbetslag, där vi skojade ganska friskt om lite allt möjligt. Efteråt satt jag och pillade lite med skolan hemsida som nu är "up and running", var den förvisso även igår, men å, ä och ö krånglade. Men nu är det fixat iallafall, är nu nyfikna kan ni kika http://www.huvudnas.vanersborg.se, är väldigt nöjd med den om jag får säga de själv. Sidan är om inte annat både lättare och snyggare än den jag gjorde förra året.

Idag hade vi även den berömda masklabben, eller om man så vill maskdissektion. Labben gick väl bra fram till slutet av lektionen då jag totalt tappade humöret och skällde ut några som jag hade höllt kvar. Fyfan vad jag skämdes, efteråt, det är en sak att höja rösten och gapa lite, det får man räkna med som lärare, men det slog slint på mig. Som tur var så lugnade jag ner mig ganska snabbt och sen fick jag tala med berörda elever. Jag får nog börja lektionen imorgon med att be om ursäkt.

Jag var även iväg och tränade för första gången på en vecka, och det både märktes och kändes att jag hade legat på latsidan. Hade inte alls samma känsla! Men jag gav allt jag hade och dessutom körde vi benkast!

Inga kommentarer: