fredag 11 december 2009

Lucia och webbhotell

Idag var det dags för en av de där skoltraditionerna man bara vill spy galla över – lucia. Är så oerhört trött på den traditionella lucian så det liknar ingenting. Tur då att vi på skolan hade en lucia som inte går att likna vid någon annat skådat! Det var en sån där lucia som hade fått alla konservativa, och religiösa människor att gå i taket, men jag bara njöt!

På skolan är har det skapats en tradition att lussetåget får gå mellan klass till klass. Förra året var det nuvarande frisör tvåorna som fick ordna det och inför året hade de överlämnat de till våra kära IT-killar. Så bara där gick alla varningssignaler och rödflaggor upp! Om 25 IT-killar skulle ha hand om luciatåget så skulle det bli allt annat än traditionellt – vilket de inte blev. Tveklöst de absolut roligaste lussetåget jag har skådat i mina dagar och det är ju ett par så att säga! Lussetåget fångades på bild och ett kortare videoklipp kommer så fort jag har fått ordning på tekniken!

Efter lussetåget, så hade våra Entreprenörer och HIP/SIP redovisning av sina projekt. Temat var hälsoprodukter av olika slag, och det skulle redovisas i form av en mässa, där de fick sälja in sina produkter. Även här är alla gruppers “sales pitch” filmade och när tekniken faller på plats kommer filmen att presenteras på skolans officiella facebookgrupp!

En av IT-killarna fixade ett gratis webbhotell åt mig så från och med idag så återfinns min blogg på: http://www.momeni.se/

I dagsläget är det inte mer än att man skickas vidare till nuvarande sida. Men så fort tekniken slutar krångla även på den här fronten så är tanken att jag ska ändra bloggdesign igen och köra bloggen via WordPress, ger lite mer frihet att leka med layouten. När allt är gjort så kommer jag med största sannolikhet att flytta över bloggen i sin helhet. Får dock avvakta lite tills allt fungerar som det ska!

Inga kommentarer: