måndag 23 februari 2009

Tillbaka till jobbet igen…

Då är sportlovet slut och man återvände till jobbet idag. Det är helt fantastiskt hur man inte lyckas göra något vettigt på en hel vecka, utan bara slappar och vrider på dygnet.

Innan vi gick på sportlov så tänkte jag att jag skulle hinna med massa lektionsplaneringar och powerpoint och lite annat för att underlätta efter lovet. Men inte fan blev de något gjort överhuvudtaget. Jag lyckades i och för sig rätta alla matteprov och de var ju inte en liten hög heller.

Men jag antar att det är rätt gött att inte göra något överhuvudtaget och bara slappnat av och återhämtat sig. Har ju ändå så sjukt mycket planeringstid i skolan.

Idag fick jag dessutom en massa kommentarer kring mitt nysnaggade hår. Blir ju så förbaskat krulligt och tuvigt när de blir längre så de va bara att snagga ner de, så nu är de 6 mm tvärs över!